R.W.D.-8 PWS, Mirage Hobby 485002
Opis
Plastikowy model do sklejania i malowania w skali 1:48.
Zestaw nie zawiera kleju i farb, można je dokupić w dziale "Akcesoria modelarskie".
Polski samolot szkolno-łącznikowy - najliczniej produkowany samolot polskiej konstrukcji.
Model posiada detale kabiny, silnika PZInż-Junior dzielone powierzchnie sterowe kalkomanie z oznakowaniem do dwóch malowań
1. Nr.boczny 70 34.341 Szkoła Podchorążych Lotnictwa w Dęblinie 1938 rok
2. SP-BBE Aeroklub Lwowski 1939 rok
RWD-8 — polski samolot szkolny, skonstruowany przez zespół konstrukcyjny RWD, używany w polskim lotnictwie wojskowym od 1934 do 1939 jako podstawowy samolot szkolny.
Konstrukcja - RWD-8 był dwumiejscowym samolot szkolny, o konstrukcji mieszanej ze skrzydłem typu parasol. Kadłub miał konstrukcję kratownicową, spawaną z rur stalowych, kryty płótnem; płat kryty płótnem i sklejką. Płat samolotu był skośny, podparty zastrzałami w kształcie V, składany do tyłu. Samolot miał usterzenie klasyczne
Pilot i uczeń siedzieli w osobnych, odkrytych kabinach, wyposażonych w przeszklone wiatrochrony z przodu. Kabiny w układzie tandem, zaopatrzone były w podwójne przyrządy do sterowania, pierwsza kabina należała do ucznia, a tylna do instruktora. Górna część poszycia między kabinami mogła być w samolotach RWD-8 PWS wyjmowana, tworząc jedną kabinę. Zbiornik paliwa znajdował się w przodzie kadłuba, jego pojemność wynosiła 75 l (RWD-8 PWS) lub 85 l (RWD-8 DWL). Podwozie samolotu było klasyczne, stałe, koła były wyposażone w amortyzatory, z tyłu znajdowała się płoza ogonowa.
Napęd samolotu stanowił silnik rzędowy, 4-cylindrowy PZInż. Junior (licencyjny Walter Junior), chłodzony powietrzem, o mocy nominalnej 110 KM i startowej 120 KM. Na nielicznych samolotach stosowano podobne silniki Walter Major lub DH Gipsy Major o mocy nominalnej 120 KM. Silnik znajdował się w nosie kadłuba, był osłonięty blachą aluminiową. Silnik napędzał drewniane, dwułopatowe śmigło o stałym skoku.
TAGI:
model plastikowy, samolot w skali 1:48